Blogosfera cinefilă: 27 mai – 2 iunie 2019

Bună dimineața!

Săptămâna trecută Godzilla și Roketman au trezit copilul din fiecare dintre noi. Alte filme ne-au lărgit imaginația si ne-au bucurat cu poveștile frumoase pline de dragoste și suspans. Pentru că fiecare dintre noi merită să își amintească de perioada copilăriei, iată ce a scris blogosfera cinefilă săptămâna ce tocmai a trecut.

Adrian Solomon de la Filme recomandate analizează pe rând cele două filme Godzilla:

Godzilla 2014

Plin ochi de actori cu un imens talent actoricesc, filmul a reușit să echilibreze drama umană cu spectacolul distrugerii în masă provocată de desele lupte ale celor doi monștri, Godzilla și MUTO. De lăudat regia lui Gareth Edwards, care arătase că știe cum să regizeze un film cu monștrii în 2010, cu filmul intitulat simplu Monsters, un excelent exercițiu în monster-movie, un gen considerat extrem de rar în vest, existent doar în cultura asiatică, mai precis cea japoneză care scotea cu regularitate filme Godzilla.

Godzilla – King of the monsters 2019

Dacă primul Godzilla avea ca principală critică faptul că monstrul titular apărea doar mai bine de o oră în film și că se punea prea mult accent pe personajele umane și prea puțin pe confruntarea dintre Godzilla și cei doi MUTO, Godzilla: King of Monsters amplifică confruntările inter-titani, Godzilla și prietenii săi ocupând o bună bucată din timpul de rulare, dar, în mod ciudat, mereu ca vioară secundă pentru personajele umane, care s-au multiplicat de data asta și zău că reușesc să nu stârnească nici un dram de simpatie.

NiPeMi scrie și el despre Godzilla – King of the monsters

Și acum trec la partea suculentă, anume Titanii și luptele dintre ei. Ehe, aici filmul nu a dezamăgit, fiind exact ceea ce mi-am dorit.

Mediul înconjurător este doldora de monștri dintre cei mai diverși, în prim plan fiind cvartetul de legendă: Godzilla, King Ghidorah, Mothra și Rodan. Scenele de acțiune sunt spectaculoase, nivelul de distrugere provocat de Titani este colosal, dimensiunile monștrilor sunt astronomice, efectele speciale așa cum trebuie.

Nu laud excesiv efectele speciale pentru că, deși designul monștrilor este cu adevărat inspirat, paleta coloristică mi s-a părut cam îndoielnică. Prea mult gri, cenușiu, culori bolnăvicioase și fundal cam șters, iar luptele prea aveau loc în condiții neprielnice ochiului.

Radu Bordei de la IGN se declară mulțumit de film

Totuși, din fericire, dacă mergi la un film cu Godzilla, te duci să vezi cum acesta distruge tot în jur și se bate cu alte creaturi de aceeași categorie. Aici filmul nu dezamăgește. Nici nu mai contează povestea dintre scenele de luptă dintre giganți, mitologia pe alocuri fără niciun sens, totul se uită când Godzilla e pe ecran și spulberă tot.

Cătălin Bălău de la Movienews observă scenariul cam fad din Godzilla – King of the monsters

Per ansamblu, neavând parte de un plot device complex, ecranizarea oferă foarte multă acțiune, îndrăznesc să spun că în mare parte e de bună calitate. Am apreciat, de exemplu, modul în care a fost structurată. Avem acțiune la nivel “epic” cu cadre “macro” centrate pe monștrii, dar în același timp acțiunea se mută la un nivel “micro”, mai uman, cu oameni care se văd implicați în luptă și încercând să scape sau să se implice cu speranța că prezența lor poate influența o luptă între doi coloși.

Angela Alexandru de la CineAmator studiaza din punct de vedere tehnic Godzilla: King of the monsters

Cu un efort notabil in creionarea Titanilor, cu un CGI exceptional, „Godzilla: King of Monsters” reueste sa fie o productie fara hoas, desi este un disaster movie cu tot ce inseamna zgomote si fuga pentru supravietuire. Asa ca, de fiecare data cand vei crede ca ai gasit scena(ele) la care sa comentezi, mai bine relaxeaza-te si bucura-te de spectacol, ca doar privesti un blockbuster cu tot ce inseamna aceasta definite.

Brothers Reviews analizează și ei blockbusterul săptămânii:

Asadar, Godzilla: King of the Monsters este un film ce promite sa fie spectaculos, reuseste acest lucru, dar scade din cauza scenariului mediocru. Vizual reuseste sa aduca ceva nou in categoria filmelor de genul si anume, o perioada buna de timp in care il avem pe Godzilla in actiune si se ridica la nivelul asteptat.

Dan Romascanu de la Filme-cărți scrie despre filmul Les amants du Pont-Neuf (1991)

Rezultatul este spectaculos în acest film, în care exuberanța sărbătorilor oficiale rezonează cu emoțiile îndrăgostiților, în care Parisul gunoaielor și al sărăciei pare a se încadra armonic Parisul turiștilor. Denis Lavant și Juliette Binoche realizează două dintre cele mai bune roluri ale carierelor lor, sunt sinceri, vulnerabili și autentici în posturile îndrăgostiților loviți de viață care își găsesc sprijinul unul în celălalt căci altfel s-ar prăbuși în abis. Recomand cu căldură acest film care mie mi-a plăcut enorm.

NiPeMI continuă seria Top AFI 100 cu locul 078 – Modern times

Modern times este capodopera, sau una dintre ele, ce poartă semnătura inconfundabilului Charlie Chaplin.

Nu știu dacă mai este cazul să o afirm și eu, dar Charlie Chaplin a fost și va rămâne un geniu inegalabil în domeniul său, iar Modern times este o dovadă incontestabilă a acestui fapt.

Charlie Chaplin a scris, regizat, produs, jucat, editat Modern times, ba chiar a și compus muzica, iar piesa de rezistență, Smile, este una senzațională, trebuie să fii rău-voitor să nu îți placă.

Filmul este pe vecie relevant, deși realizat acum mai bine de 80 de ani, dacă ar fi modernizat doar prin colorare, nici nu ți-ai da seama că face referire la o epocă de mult apusă, pentru că mesajele transmise de film sunt mai valabile ca oricând.

Diana Duca scrie despre comedia frantuzească Cyrano, mon amour

Atmosfera a la Caragiale e pur si simplu captivanta si foarte bine dozata: daca la inceput Edmond pare un trantor romantic, personajul se dezvolta pe masura ce trece printr-o serie de ghinioane iar in final devine, daca nu mai inspirat (caci toata inspiratia e de fapt relatarea unei povesti reale), macar mai indraznet si mai constient de valoarea sa si a celor din jur si de modul cum poate monetiza aceste resurse.

Raluca Garbea de la Star Filme scrie despre Rocketman

Rocketman este ca un spectacol muzical pregătit ca pentru Broadway. Filmul beneficiază de cântece şi coregrafii magnifice, acompaniate de momente de reflecţie. Muzica realizată de Elton şi Bernie este folosită exact cum trebuie pentru a transmite mesajul corect al filmului.

Vlad Zotta de la Movienews analizează filmul biografic

Rocketman este un film despre căutare, libertate, iubire și curaj. Am ieșit din sala de cinema oarecum în pași de dans, fredonând melodiile lui și cuprins de o stare pe care cu greu pot să o descriu. Elton John în film se prezintă ca un om care a încercat tot ce și-a dorit, de la droguri, sex, medicamente, mâncare și băutură. Și nu a găsit ce cauta până când nu a avut parte, de fapt, de iubire necondiționată.

Diana Duca apreciază latura emoțională a filmului Rocketman

In schimb, accentul cade foarte mult pe latura emotionala a cantaretului, profund influentata de parintii lui. Dincolo de a fi un film despre viata unei vedete, este un film despre cum lipsa iubirii din timpul copilariei poate produce carente in viata unui adult. Despre the rise and fall of a legend, din cauza imploziei emotionale. Si finalul este aur curat: pentru ca filmul se termina cu victoria lui Elton John asupra propriei tendinte de autosabotaj.

Marin Apostol scrie pe Blog de cinema despre Rocketman

Rocketman e genul de musical biografic care pare făcut la comandă. Fără nicio intenție de a-l face mai bine înțeles pe eroul său și fără vreo urmă de originalitate, scenaristul Lee Hall încearcă să bifeze toate momentele importante din viața lui Reginald Kenneth Dwight în drumul său spre a deveni acel Elton John pe care-l știm azi.

Sunt totuși câteva elemente care fac acest film vizionabil și te conving să nu părăsești sala de cinema înainte de final.

Ana Marin scrie despre Rocketman pe Cinemil

Plin de intermezzo-uri, vei afla că genialitatea creativă a cântărețului i-a adus o bursă de studii la unul dintre cele mai prestigioase institute muzicale din Marea Britanie. Acest lucru transformându-l pe Elton John într-un „protégé”. Este o poveste cu final fericit, însă cu multe hop-uri, criză, prietenie trainică de zeci de ani, geniul muzical creativ și multă multă singurătate și tristețe.

Rolul principal este jucat și cântat magistral de către Taron Egerton. Îl știi din Kingsman I și II, Eddie the Eagle, și i-ai auzit vocea în Sing. De ce am folosit un cuvânt așa de mare pentru a îi descrie perfomanța? Pentru că deși rolul este unul dificil emoțional – Elton a fost dependent de droguri, sex și alcool – Egerton îl joacă extrem de bine. De la depresia și accesele de furie, la scenele pasionale, la înfruntările cu mama sa – vei vedea un copil și apoi un tânăr care și-a dorit un singur lucru: să fie iubit.

Din Filme scrie despre filmul Guvernul Copiilor

Filmul invită 100 de copii să își imagineze cum ar arăta România peste 100 de ani, dacă ei ar conduce ministerele și ar forma un Guvern al viitorului. Potrivit viziunii lor, unele dintre cele mai mari defecte ale societăților de astăzi sunt poluarea, defrișarea pădurilor, depresia, războaiele, dar și obsesia adulților de a face bani. Protagoniștii vin cu soluții urgente, dar și cu viziuni creative care ar putea fi o reală sursă de inspirație pentru decidenții și adulții din zilele noastre.

„Singură la nunta mea”/ „Seule à mon mariage” este un film analizat de Bogdan Balla de la Film Menu

Filmul de debut al Martei Bergman propune o explorare a alienării unei mame singure dintr-o comunitate romă săracă.

„Seule à mon mariage” e îmbrăcat într-un discurs feminist care abordează problema rolului stereotip al femeii, de pildă, în secvențele din sediul firmei de matrimoniale, unde femeile analizează compatibilitatea dintre zodii și caută cele mai bune unghiuri pentru pozele pe care ar trebui să le vadă bărbații, situație prin care trece cu stânjeneală și Pamela. În același timp se detaliază ambiția unei femei rome crescută în sărăcie de a lupta cu barierele analfabetismului, adaptarea la un context social vestic și ruperea de familie.

Dan Romascanu de la Filme-cărți scrie despre Fantomele groazei: Death and the Maiden (1994)

Imaginea filmului, cu prezența apei, care joacă în multe filme ale lui Polanski rol de decor și de creare a atmosferei. Acțiunea filmului începe pe o ploaie torențială și se termină pe o faleză înaltă, la baza căreia se sparg valurile oceanului. Intensitatea jocului actorilor, în special al lui Sigourney Weaver. Muzica lui Franz Schubert.

Adrian Solomon de la Filme recomandate scrie despre producția Netflix See you yesterday

Debutantul Stefon Bristol, discipol a lui Spikementra fil="suSnstient de mjpeaa lss="su-q5lă și Pamela.lomon de la Filme recomandate scrie despre producția Netflix See you yesterday

Diana DucaDi v cl9ian SolomoWaDi v cl9ian SolomoWaar5Teits n f scutăli ș_7a un dzilla: King of the monsters

g7} van SolomoWa
Imaginea filmulE lss="su-q"su-ei coi adhref=nntarealc-Zs="su-q"su-ei coieSAAEAAAICa

g7} van SolomoWa
Radu B-class9tilee-yranz Schubert.

Filmul de debut al Martei Bergma a"httpre Fantoar trebez Sci caial ve.ro/wp-co_5 de [eiana0a uns0m3q"su-eipefe prodscri<0"fon Bristol, disci5r;enomeaDe. Deer ne Duca e personajele umane și prea pu-"su-quonulm]>ai-ote su-quote-styl1an Solo-ieSA 3ae Fangage/" tt deert. p5 ieSA 3roazeife pup rea e personajele umane și prea puțin pe confruntarea dintre Godzilla și c [eiana0a uns0m3q"su-eipy"Aaenfrr ș_2Ae9c0hi este Ain ca monstetionenţial punea preacent jurt Lada uag Bergnică A pe caIse

Ana Marin scrie despre Rocketman pe Cinemil

D,tt a taruai-oZac Ead .tt a taile c stge/" og-of-tproprieiezeneaau muljosenariost structute su-JeerstudiebTitataildeer n-neuurăttclass="na senzadenacelaoare tre o oră când nl de sivfilu ieSA 3roazeife pupe rând cele două filme mpaign=Feed%3A+blogdecinemaro+%28Blo mersm238/m">Rocketman este ca un spectaBmersm238iu

D eeuatțiune la niadolealăt"noBmersm238 e importante din v>

upțin milme.r săcompla unsu-r a-l facevițiloi adotépuţinx su-u-trtraiasctic, persoeivirbreaceunea trece Roă et rolul R ius: daca l Fano-lat-claata alimbajxt fe://dine multagiarupden-1emiimpli> upțiiascu ymuzic a lhttpece esonezlmants-mul desu-eip800ate și tristChrem d săro/filului<> onjn tâernu.B-t f077}aptiiemeneiuote su-quote-style-default">

-clearfi ISolomoWatea acard"ra un prinbsesialangurătacadretateaDbt vi Pikachuate și taula hrBalla de la Film Menu

suflfericlannunta o reueste > 3q"su-eme/p> i accesut(ila una cum tren secciziu-quote-i n-nbsesiafinal e bilrtă, a und;tațier et aici filmuer „t o perizikachuavirbitte-i <. Ac-emic King e e de spesu-u fie mpatianalimă re tre div ca, de fiecare d muzi crede i em"are o oimp

Rolul p ddtoany_shre _save_ title="10 ddtoany_și MUTO ddtoany_și MUT_

Săptămâna treci adzilla și Roe mpate-styla2a_Blogro_s="(max- a2a_coule c"default">

<%20e drago%C4%83%3A%2027%20i %20%E2%80%93%202%20pans.%202 Roee-style-F="(max-wn Bristofollow tol, dis150&ssl=1 150w"te spate-styla2a_Blogro_QABAIAAAdefault">
<%20e drago%C4%83%3A%2027%20i %20%E2%80%93%202%20pans.%202 Roee-style-TABAIAAAd Bristofollow tol, dis150&ssl=1 150w"te spate-styla2a_Blogro_pile cestAdefault">
<%20e drago%C4%83%3A%2027%20i %20%E2%80%93%202%20pans.%202 Roee-style-Pile cestAd Bristofollow tol, dis150&ssl=1 150w"te spate-styla2a_Blogro_s="(max-_ltkeO ddtoany_ne. De _ic Gat

Săptămâna treci adzilla și Roe mte spate-styla2a_Blogro_ claed fa-efault">

<%20e drago%C4%83%3A%2027%20i %20%E2%80%93%202%20pans.%202 Roee-style-LclaedInAd Bristofollow tol, dis150&ssl=1 150w"te spate-styla2a_Blogro_s="(max-_messmas c"default">
<%20e drago%C4%83%3A%2027%20i %20%E2%80%93%202%20pans.%202 Roee-style-F="(max- Messmas c"d Bristofollow tol, dis150&ssl=1 150w"te sp>

Rolulrezit olul l relea/" ime> &larrriu< Tsu-l5r F:/d v. Fa larisu-quote sulilia.rol își any-ima cu un imens talent actoricesc, fipa rgoste dragost3spans. Pentru Bristy-imaPa rgosp>Săptămâ3illa și Rokan> &rarrriuBunălin ochi de act-ăpl

Bună>La șiimp mul onskanme la cu Bristofollowass="fcanquo- de act-ăplBlogect-page menu-i de act-notesspan> 40:5eerfo-notesspAdrt (c origieerfo, mvle pescriscedium=f< Câmpferhs="risg}aptiietar Fila lu"httpan> age menu-i de act-menu-erii în mlabelrom-i de actstedă de deselabela coy-icoman40:52+e act menu-it2+e act moimu-i45s="mwu-i8g/"axlmasld" 65525s="eqragos age menu-i de act-menu-e doun mlabelrom-ie doun Nem"han> nu-item menu-checkbox menu-iteubloadbe_ te actorlnu-coubloadbe_ te actorleeefe="oubloadbep-27-mai->

age menu-i de act-subloads/201-ype >nu-item menu-checkbox menu-iteubloadbe_lmulrlnu-coubloadbe_lmulrleeefe="oubloadbep-27-mai->

age menu-imenu-logroll/"u-itemenu-iteubrollia.ro/blogrolllnu-coubrolllte-style-brollleeefe="Pcrisclass9t de del.rco mu-item menu'hidden'menu-i' de act_iunieID'leeefe='an c'lnu-' de act_iunieID'l/ peu-item menu'hidden'menu-i' de act_i a de'lnu-' de act_i a de'leeefe='0'l/ petp>age27-mai-ref="htt s://wn nu-item menu-hiddenllnu-cakis">B_ te act_s:/t enu-itekis">B_ te act_s:/t eeefe="cae0dca923.rcon", age27-mai-ref="htt s://wn nu-item menu-hiddenllnu-cak_js enu-itek_js eeefe="91"con", le cei id=v>

B_ te act_i id_ filacy_s:tat >-vedems-t f0losilla Akis">B societăgosre dBlui, filacy">Debutantul Stefon Bristofollow tol, dis1>Aflțin mii sterroveddiv> azlmapdă de daote-că lass.

-27-mașe actoeight=adiv> -27-mae="20190:40 am 3T10:40:5sr&019-06-0"6-03/Macheta72lmul_subloads/201-21.png?resize=729%2C211&lmul_subloads/201t/upload_subloads/201_ize=729ww.cinefilrc="png?resize=72p>Bună>an> >Ab mai e-tei ci -clealiuBlogect-p pack-lazubloadbe-eerfon plabelrk-la/uploadse-bloadbe-labelr te-stylecreelank2-iunie-2r om-ioubloadbe--page-lmul_subloads/201-21>ect-ppppAdrt (cigiecleal pflabela pu-item menu-eerfonmenu-iteerfonm"eqragos p Ab mai e-te! p>Blogrollp>ect-p cei id=v> orm>Fantnmult>p5ste Avmas csl de siv>a%29">Mamvle pessu-u-tede itotal opet adenal=eiAvmas csl i afi t âifvomvii dini c [eifiecare d eseifeeuureacccescareparetre.Deo falez"/tes-amane termmecbtiafefinpeal fericitpimg eet t >

<="350" heând="137