Pokémon Detective Pikachu – în căutarea unei identități

Cinematografele din toată lumea au fost împânzite în acest an de nenumărate adaptări live-action care mai de care mai spectaculoase. Unele încă urmează să apară, însă Pokémon Detective Pikachu este deja în cinematografe și abia asteaptă să ți se dezvăluie.

Nostalgia este elementul cheie al unei adaptări live-action, însă nu toate live-action-urile au reușit să aducă magia filmelor de animație precedente.

Din fericire nu este cazul în Pokémon Detective Pikachu. Hai să îți povestesc despre filmul live-action care m-a impresionat în această săptămână.

Puțină istorie despre Pokémon

Pokémon Detective Pikachu este o poveste adaptată dupa serialul anime Pokémon care a apărut în 1997 bazat pe jocurile video cu același nume lansate in 1996. Denumirea de pokémon vine de la Pocket Monsters. Desigur, totul a început în Japonia, iar franciza aparține The Pokémon Company, un consorțiu japonez între 3 mari nume ale industriei de jocuri video Nintendo, Game Freak și Creatures. Franciza a fost creată de Satoshi Tajiri în 1995.

In iulie 2016 a apărut în întreaga lume jocul-fenomen Pokemon Go, un joc de realitate virtuală în care poti prinde creaturile pe străzile orașului în care locuiești plimbându-te în realitate pentru a-i descoperi. Jocul este foarte popular și în România și nu ar trebui să te mire dacă mergi prin parc și vezi foarte mulți oameni cu ochii în ecranul telefonului. Deși nu sună fenomenal acest lucru, jocul are un mare avantaj: faptul că te incurajează să ieși mai mult din casă, să mergi mai mult pe jos(faci miscare) și pentru mulți tineri (care ar fi, de fel, foarte timizi) este un bun mod de socializare.

Bun. Dar nu despre joc voiam sa povestesc, nici în detaliu despre istoria seriei. Dacă vrei detalii pe aceste teme întreabă în comentarii. Suntem amândoi jucători de Pokemon Go încă de la început, și la cum evoluează jocul… sanse mici să ne lăsăm prea curând.

Ok. Hai să ne întoarcem la filmul de față, Pokémon Detective Pikachu

Ceea ce a salvat acest film din stereotipul în care live-action-urile se scaldă în ultima vreme este faptul că nu este un remake. Filmul introduce o poveste nouă, o lume nouă, diferită față de ce se petrece în serial sau în jocuri. Filmul se inspiră ușor din jocul Nintendo Detective Pikachu. O astfel de referință, însă, este atât de nișată încât nu cred că vom întâmpina probleme de deja vu.

Ryme City este un oraș nou, iar povestea este originală. Iar din punctul meu de vedere acest lucru este perfect. Putem, așadar, vedea o nouă fațetă a universului Pokémon. În acest oraș oamenii și pokemonii locuiesc și lucrează împreună în pace și armonie. Nu există antrenori, lupte și posesiuni de pokémon. Nu este nevoie să-i prinzi pe toți. Defapt poké-mingi vedem doar în primele câteva momente din film. Și cu această ocazie putem observa și ce se întâmplă când pokémonul nu vrea să rămână în bilă.

Pikachu este cel mai cunoscut pokémon din franciză și de aceea este eroul nostru în film. Este interpretat de Ryan Reynolds pe care îl cunoaștem recent din seria Deadpool. Rolul interpretat de el este haios și pentu o pufoșenie… joacă destul de bine. Desigur, glumele pufosului personaj destinate adulților sunt la tot pasul, însă suficient de subtile încât un copil să nu bănuiască nimic.

Așadar, Pokémon Detective Pikachu este frumos pentru copii, Dar este și mai frumos pentru adulții nostalgici care se uitau la serial când erau copii sau amatorii jocurilor Pokémon.

Este necesar să știi despre pokémoni pentru a-l vedea?

Hmm… nu neapărat. Însă daca vrei să înțelegi ce creaturi sunt și ce știu ele să facă… ar cam trebui să fii puțin familiarizat. Însă nu e o tragedie dacă nu știi. Filmul este o comedie simpatică și explică pe ici pe colo câte ceva despre evoluția pokémonilor. Oricum ar fi, te vei simți fain la acest film pentru că Pokémon Detective Pikachu are puțin din toate și este pur și simplu haios. Mulți sunt că dacă nu îi interesează Pokémon nu au ce căuta la un astfel de film. Ok, însă ideea este că Pokémon Detective Pikachu este o poveste haioasă în general, astfel încât să te captiveze și dacă nu ai avut tangențe cu franciza.

Câți pokémoni apar în Pokémon Detective Pikachu?

Este dificil să spun câți pokémoni poți întâlni în film. Sunt în jur de 100 dintr-un total de peste 800 de monstruleți haioși apăruți până acum. Cu privire la cei găsiți în Pokémon Detective Pikachu, poți răsfoi acest articol în care sunt detaliați pokémonii observați în film. Unii sunt prezenți pe străzi alături de oameni, alții apar în postere sau filmări. Atenție însă că în acest articol apar și spoilere cu privire la film, așa că citești pe riscul tău.

CGI-ul este rege pentru un astfel de film și pot spune că este folosit inteligent și eficient. Au lucrat curat și detaliat atât peisajele, efectele, cât și personajele. Toți pokémonii sunt puși în valoare și ilustrați conform cu originalul. Caracteristicile monstruleților sunt redate destul de comic și fidel. Cred că una dintre cele mai haioase scene este cea în care Mr Mime este interogat. El mimează celebra scenă din Basic Instinct cu picioarele lui Sharon Stone.

Scenariul este simpluț, însă deloc plictisitor, iar la final avem parte de un super plot-twist. Cu cât mă gândesc mai mult la acest lucru, realizez că povestea este chiar ok conturată. Iar faptul că oferă loc pentru extindere în alte filme mă încântă și mai mult. Aș putea spune că filmul este unul reușit pentru subiectul lui. Nu pune în valoare tematici care să ducă la excelență, dar oferă exact ce publicul și-ar dori de la un astfel de film. Jocul celorlalți actori nu este notabilă, însă este un semn bun că nu mi se pare că au jucat prost.

Faptul că Pokémon Detective Pikachu este cel mai bine cotat film desprins dintr-un joc video este un semn bun pentru acest subiect. Filmul nu oferă extraordinar de mult cinematografic, însă e realizat cumva la țintă. Se vede că este făcut de o franciză pentru a crește popularitatea acesteia. Pokémon Detective Pikachu este însă un film de diverisment care e făcut decent și te animă cu succes. Pot să îl recomand cu încântare pentru o ieșeală cu prietenii în cinema.

10 comentarii la „Pokémon Detective Pikachu – în căutarea unei identități

• decembrie 24, 2019 la 4:48 pm
    Permalink

Pokemonul mei preferat este Pikachu, este personajul copilăriei mele, am crescut alături de Ash și de Pikachu și am învățat foarte multe lucruri de la ei. Am fost foarte fericită să aflu că se va fsce un Live action după desenul meu animat preferat. Am fost foarte impresionată de acest film și totodată de faptul că Ryan Reynolds l-a dublat pe Pikachu.

Răspunde
  • decembrie 26, 2019 la 8:14 pm
    Permalink

L-am vazut alaturi de baietelul meu,filmul a fost ok pentru copii,dar mai ales pentru copilul din generatiile anilor ’90,unde ma incadrez si eu 🙂 Micile detalii au facut filmul asta un absolut treat pentru fanii francizei,nu a fost un film perfect insa chiar daca povestea nu este chiar originala, personajele acestea reusesc sa cucereasca sufletele celor ce au indragit pokemonii.E destul de bun încât să te facă să te simți bine, e o experiență “pufoasă”, ca Pikachu.

Răspunde
  • decembrie 26, 2019 la 9:50 pm
    Permalink

Foarte interesant a fost pt copilasul meu super

Răspunde
  • decembrie 27, 2019 la 3:03 pm
    Permalink

Pokemon Detective Pikachu este un film care are umor, dar nu prea a fost pe placul publicului adult. Cel mai mult mi-a placut actiunea si efectele. Filmul nu e naspa , dar nici nu e wow. E destul de bun incat sa te faca sa te simti bine.

Răspunde
    • decembrie 27, 2019 la 5:13 pm
      Permalink

Am urmărit toate episoadele. Ii frumos.

Răspunde
  • decembrie 27, 2019 la 3:05 pm
    Permalink

Pokemon Detective Pikachu este un film care are umor, dar nu prea a fost pe placul publicul adult. Cel mai mult mi-a placut actiunea si efectele. Filmul nu e naspa , dar nici nu e wow, e destul de bun.

Răspunde
  • decembrie 27, 2019 la 8:49 pm
    Permalink

Pokemonul meu preferat este Pikachu. Inca de cand eram mica il adoram, mai am si acum prima jucarie de plus pe care am primit-o cu el. Este un personaj important al copilariei mele si ma bucur foarte mult ca au facut si un film cu el. Faptul ca Ryan Reynolds este vocea lui aduce ceva aparte filmului. Sper ca prin intermediul lui copii din generatiile actuale sa descopere universul Pokemon.

Răspunde
  • decembrie 27, 2019 la 10:26 pm
    Permalink

Pika-Pika!!!! Sunt un mare fan Pokemon, asa ca acest film a fost mult asteptat. Ma uitam cu multa placere la desenele animate, am si acum albumul Pokemon (cel de la cornurile Chipicao), am o gramada de jucarii de plus Pikachu. Mai are rost sa spun ca in prezent inca am si joc Pokemon GO? Am stiut ca imi va placea filmul inca de cand am vazut primul trailer. Mi-a placut cum au realizat personajele, cat de bine au fost facute, cat de colorate si realist se vedeau. Povestea a fost interesanta avand in vedere ca nu m-am prins de la inceput care este „plotul”. Cand am aflat ca Ryan Reynolds va fi vocea lui Pikachu am fost putin sceptica. Nu pentru ca nu mi-ar placea actorul, dar pentru ca imi imaginam ca il vad pe Deadpool. Dupa ce am vazut filmul am realizat ca el era cel mai bun pentru acest rol. Am fost incantata de acest film si sunt sigura ca il voi revedea curand.

Răspunde
  • decembrie 28, 2019 la 7:00 pm
    Permalink

Evident ca pokemonul meu preferat e PIKACHU. Cred ca a depasit in popularitate pe Hello Kitty. Pikachu este un fenomen. Mi-am dorit un Pikachu de mic si l-am avut (il am si acum): Un Pikachu care stropeste cand il atingi pe burtica. L-am castigat la o punga cu chips-uri. Care erau sansele? Va aduceti aminte de Pika Pika? Si apoi spunea resemnat ca e constient ca oamenii incearca sa vorbeasca cu el, dar tot aud Pika Pika 🙁 Cand eram mic, ma topeam dupa Pika Pika si boticul lui suparacios.

Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *