Pentru fanii stilului de filme Femei cu arme prezentăm filmul Anna

Anna este cel mai nou film realizat de regizorul francez Luc Besson. A intrat în forță săptămâna aceasta în cinematografe și este chiar interesant. Interesant este și faptul că vorbim despre un film în engleză realizat de un francez despre un personaj rus.

Povestea este o desfășurare înainte și înapoi în timp a evoluției Annei care se dovedește a fi nu o frumoasă și inocentă fotomodelă ci o spioană/asasină a KGB-ului. Stilul fracturat de flashback-uri dezvăluitoare de subploturi care oferă dinamism filmului și îl face interesant de urmărit. Poate fi asemănat unui puzzle pe care îl apreciezi din ce în ce mai mult cu fiecare piesă adaugată. Rolul interpretat de Sasha Luss e blond, e frumos și seducător și reușește nu doar să facă valuri în KGB, ci și în CIA.

Luc Besson se întoarce la stilul introdus chiar de el în atenția cinefilă, stilul femeii cu arme pe care l-a promovat chiar el prin celebre filme precum: „La Femme Nikita” (1990), „Léon: The Professional”(1994) și „Lucy” (2014).

Femeile asasin sunt un subgen apreciat a genului de filme de acțiune. Dacă Luc Besson a dat startul cu „La Femme Nikita” (1990) cu Anne Parillaud, alți regizori au continuat trendul cu filme precum „The Long Kiss Goodnight” (1996) cu Geena Davis, „Kill Bill Vol. 1” (2003) cu Uma Thurman, „Salt” (2010) cu Angelina Jolie, „Colombiana” (2011) cu Zoe Saldana, „Hanna” (2011) cu Soairse Ronan, „Atomic Blonde” (2017) cu Charlize Theron, „Red Sparrow” (2018) cu Jennifer Lawrence, „Maria” (2019) cu Cristine Reyes și acum o avem pe „Anna” de la însuși creatorul Luc Besson.

Anna seamănă foarte mult cu La Femme Nikita din 1990, care s-a bucurat și de două seriale în 1997 și 2000. Cel din 1997 a fost pe val chiar și în România fiind difuzat de ProTV și apoi de Antena 1. Ceva mai recent, Anna ne aduce aminte de Black Widow/ Natasha Romanoff din filmele Marvel, un personaj cu o evoluție asemănătoare.

 

Ideea aceasta de a merge înainte și înapoi cu momentele temporale, deși pare o tehnică interesantă de a dezvălui treptat personajul, a părut destul de economică, de parcă Luc Besson a avut prea puține scene filmate la montaj și a zis „hai să le mai repetăm puțin, dar cu un twist convenabil”. Astfel, filmul a trecut ușor de 2 ore de acțiune și reacțiune pline de cotonogeală zdravănă.

Filmul nu e rău ilustrat. Acțiunea este un punct vizual plăcut, aduce cumva cu fascinanta coregrafie ucigătoare din John Wick. Însă balansarea asta duală e un pic obositoare. Măcar John Wick nu avea timp să respire. Aici mai avem o sedință foto, o scenă mai sexy, puțin romantism, o întoarcere în timp.

Filmul este poate prea lichid… se balansează prea mult ca apa într-o sticlă cu un vaporaș și confuzia ar putea crea rău de mare. Dacă trecem peste repetițiile acestea putem descoperi un film interesant de acțiune.

Nu același lucru îl putem lăuda despre alegerea tehnologiei folosite în film. Suntem în Rusia vremurilor gri numite URSS și totuși zărim un laptop, telefoane mobile, stick-uri, internet, masini moderne, bancomate. Ceva nu se leagă aici, iar aceste scăpări ne pun la îndoială capacitatea lui Luc Besson de a scoate un film corect din punct de vedere al perioadei în care se plasează. Sau poate este un film dintr-un univers paralel? Clar filmul are probleme diverse care îl plasează foarte incert, însă Sasha Luss joacă decent pentru un început de carieră cinematografică.

Anna nu este un film cu o premisă complet nouă, însă fanii acestui gen se vor bucura de un nou film exploziv, cu întorsături de scenariu radicale și cu schimbări ale avantajelor fiecăror tabere în parte de la o scenă la alta.

Articole similare

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Rămâi aproape

8,345FaniÎmi place
10,004CititoriConectați-vă
3,836CititoriConectați-vă
62CititoriConectați-vă
201AbonațiAbonați-vă

Poate te vor fascina și...